Schimbarea sediului unei societati: aspecte esentiale privind inregistrarea in Registrul Comertului
Schimbarea sediului social al unei societati comerciale se poate face in cadrul aceluiasi judet sau dintr-un judet in altul si presupune intocmirea unei documentatii specifice si indeplinirea unor formalitati de inregistrare la Registrul Comertului.
Ca orice alta formalitate de inregistrare in Registrul Comertului, schimbarea sediului social se poate face direct, la ghiseul Registrului Comertului, sau prin corespondenta.
Indiferent ca vorbim despre prima stabilire a sediului social al unei societati sau despre o schimbare a acestuia pe parcursul functionarii societatii, trebuie stiut ca sediul social al unei societati poate sa functioneze in mod legal numai in mod individual, intr-un spatiu (incapere) distinct(a), delimitat de cel al altor societati.
Potrivit legii, in acelasi imobil pot functiona mai multe societati numai daca imobilul respectiv, prin structura si suprafata lui utila, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate iar numarul societatilor comerciale ce functioneaza intr-un imobil nu poate depasi numarul de incaperi sau spatii distincte obtinute prin partajare.
Pentru schimbarea sediului unei societati intr-o alta locatie din acelasi judet, trebuie depuse la Registrul Comertului urmatoarele documente:
De stiut: Acest certificat se obtine prin intermediul oficiului registrului comertului, solicitantul schimbarii sediului netrebuind sa faca niciun demers in acest sens. Cu toate acestea, daca din certificatul astfel emis de administratia financiara rezulta ca sunt inregistrate la organul fiscal alte documente care atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu destinatie de sediu social, solicitantul va trebui sa depuna o declaratie pe proprie raspundere in forma autentica prin care sa ateste ca societatea poate functiona intr-o incapere distincta la sediul respectiv.
Atunci cand schimbarea sediului se face intr-un alt judet, la lista de documente de mai sus se adauga:
Dovada spatiului pentru sediu social poate fi facuta la Registrul Comertului prin orice titlu care atesta dreptul de folosinta a respectivului spatiu. Acestea pot fi:
Nota: Toate documentele cu privire la spatiu se depun in copie certificata de parte sau in copie legalizata, mai putin extrasul de carte funciara si certificatul de rol fiscal/agricol care se depun in original.
Citeste si …
Copyright © Pro-Legal.ro 2012-2025. Toate drepturile rezervate.
Sunt si costuri asociate schimbarii de sediu?
Buna ziua!
Poate ma puteti lamuri si pe mine,va rog,deoarece de cand am mutat sediul firmei,din sectorl 2 in sectorul 3,prin intermediul unei firme care se ocupa cu asa ceva,am primit intr-adevar un certificat de inregistrare cu noua adresa,un certificat constatator si au mai fost adaugate niste CAN-uri la actul constitutiv.Eu am crezut ca facand asta,automat se transfera toate actele (TVA,BALANTA,BILANT,DECLARATII SI TOT CE INTRA LA ACTE) la sectorul 3.Eu practic aveam de recuperat de la sectorl 2 un TVA de 100 si ceva de milioane,iar la sector 3 apar cu tva de platit.Cum fac sa se transfere si a cui e vina ca actele nu s-au transferat pt. ca si tva-ul sa fie in regula,ca eu practic nu am nimic de plata.Nu se mutau automat cand mi-a facut avocatul mutatia?Cine mai exact trebuia sa se ocupe de acte?Contabilul sau eu?
As of February 2020, PRO LEGAL | Iosif & Asociatii SCA, joined IR Global, the world's largest exclusive network of advisory firms, represented in 155+ jurisdictions, covering over 70 unique practice areas. IR Global is a top tier advisory firms network, listed in Band 1 of the prestigious guides...
( 0Prin recursurile in interesul legii promovate in fata Inaltei Curti de Casatie si Justitie s-a aratat ca nu exista un punct de vedere unitar in...
( 0Pe data de 6 martie 2018 a avut loc la Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti festivitatea de absolvire a cursului „Bazele dreptului...
( 0