Stiri si informatii juridice – Pro-Legal.ro
Pro Legal

Schimbarea sediului unei societati: aspecte esentiale privind inregistrarea in Registrul Comertului

Schimbarea sediului unei societati: aspecte esentiale privind inregistrarea in Registrul Comertului

Schimbarea sediului social al unei societati comerciale se poate face in cadrul aceluiasi judet sau dintr-un judet in altul si presupune intocmirea unei documentatii specifice si indeplinirea unor formalitati de inregistrare la Registrul Comertului.

Ca orice alta formalitate de inregistrare in Registrul Comertului, schimbarea sediului social se poate face direct, la ghiseul Registrului Comertului, sau prin corespondenta.

Conditii legale obligatorii cu privire la sediul social

Indiferent ca vorbim despre prima stabilire a sediului social al unei societati sau despre o schimbare a acestuia pe parcursul functionarii societatii, trebuie stiut ca sediul social al unei societati poate sa functioneze in mod legal numai in mod individual, intr-un spatiu (incapere) distinct(a), delimitat de cel al altor societati.

Potrivit legii, in acelasi imobil pot functiona mai multe societati numai daca imobilul respectiv, prin structura si suprafata lui utila, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate iar numarul societatilor comerciale ce functioneaza intr-un imobil nu poate depasi numarul de incaperi sau spatii distincte obtinute prin partajare.

Documentatia necesara schimbarii de sediu

Pentru schimbarea sediului unei societati intr-o alta locatie din acelasi judet, trebuie depuse la Registrul Comertului urmatoarele documente:

atentieDe stiut: Acest certificat se obtine prin intermediul oficiului registrului comertului, solicitantul schimbarii sediului netrebuind sa faca niciun demers in acest sens. Cu toate acestea, daca din certificatul astfel emis de administratia financiara rezulta ca sunt inregistrate la organul fiscal alte documente care atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu destinatie de sediu social, solicitantul va trebui sa depuna o declaratie pe proprie raspundere in forma autentica prin care sa ateste ca societatea poate functiona intr-o incapere distincta la sediul respectiv.

  • imputernicire speciala sau avocatiala pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale de schimbare a sediului (daca este cazul)
  • dovada privind plata taxelor legale (taxa de timbru, taxe de registru, taxa de publicare in Monitorul Oficial)
  • word count-ul (adica, o anexa care contine numararea electronica a caracterelor din hotararea adunarii asociatilor/decizia asociatului unic care se publica in Monitorul Oficial, in functie de care se va stabili nivelul taxei de publicare); vezi aici instructiunile oficiale despre cum se face word count-ul

Atunci cand schimbarea sediului se face intr-un alt judet, la lista de documente de mai sus se adauga:

  • cerere de radiere a vechiului sediu
  • dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei si/sau emblemei in noul judet
  • dovada acordului pentru utilizarea denumirii, daca este cazul

Cum se face dovada dreptului de folosinta a spatiului cu destinatie de sediu social

Dovada spatiului pentru sediu social poate fi facuta la Registrul Comertului prin orice titlu care atesta dreptul de folosinta a respectivului spatiu. Acestea pot fi:

  • contract de vanzare-cumparare
  • contract de donatie in forma autentica
  • extras de carte funciara, in termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile
  • certificat de mostenitor
  • act notarial de iesire din indiviziune sau de delimitare a proprietatii
  • hotarare judecatoreasca definitiva privind proprietatea sau folosinta/uzufructul
  • hotararea judecatoreasca definitiva de iesire din indiviziune
  • proces-verbal de receptie a constructiei
  • act de adjudecare a imobilului vandut în cadrul executarii silite
  • contract de schimb
  • contract de inchiriere (inregistrat la Administratia Finantelor Publice)
  • contract de subinchiriere (inregistrat la Administraţia Finantelor Publice)
  • contract de concesiune
  • contract de leasing imobiliar (inregistrat la Administratia Finantelor Publice)
  • contract de comodat (inregistrat la Administratia Finantelor Publice)
  • contract de uz (inregistrat la Administratia Finantelor Publice),
  • contract de uzufruct (inregistrat la Administratia Finantelor Publice)
  • certificat de rol fiscal/rol agricol in termen de valabilitate sau orice alt act juridic care confera dreptul de folosinta, la alegerea solicitantului

Nota: Toate documentele cu privire la spatiu se depun in copie certificata de parte sau in copie legalizata, mai putin extrasul de carte funciara si certificatul de rol fiscal/agricol care se depun in original.

Citeste si …

Sursa foto

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Iosif a spus: Iunie 18th, 2013 at 10:48 am

Sunt si costuri asociate schimbarii de sediu?

mariana a spus: August 24th, 2013 at 4:18 pm

Buna ziua!
Poate ma puteti lamuri si pe mine,va rog,deoarece de cand am mutat sediul firmei,din sectorl 2 in sectorul 3,prin intermediul unei firme care se ocupa cu asa ceva,am primit intr-adevar un certificat de inregistrare cu noua adresa,un certificat constatator si au mai fost adaugate niste CAN-uri la actul constitutiv.Eu am crezut ca facand asta,automat se transfera toate actele (TVA,BALANTA,BILANT,DECLARATII SI TOT CE INTRA LA ACTE) la sectorul 3.Eu practic aveam de recuperat de la sectorl 2 un TVA de 100 si ceva de milioane,iar la sector 3 apar cu tva de platit.Cum fac sa se transfere si a cui e vina ca actele nu s-au transferat pt. ca si tva-ul sa fie in regula,ca eu practic nu am nimic de plata.Nu se mutau automat cand mi-a facut avocatul mutatia?Cine mai exact trebuia sa se ocupe de acte?Contabilul sau eu?

* Nume:
* Email:
Website:
Mesajul tau:
 
Campurile notate cu * sunt obligatorii
 

Piata Avocaturii

PeliFilip a oferit consultanta cu privire la fuziunea companiilor ce detin doua centre comerciale din Bucuresti

Casa de avocatura PeliFilip a oferit consultanta juridica grupului Anchor in proiectul de fuziune a companiilor din cadrul acestuia, care detin si opereaza Bucuresti Mall si Plaza Mall. Procesul a fost gandit ca o fuziune prin absorbtie, in care intregul patrimoniu Plaza Mall a fost transferat catre...

( 0 http://pro-legal.ro/pelifilip-a-oferit-consultanta-cu-privire-la-fuziunea-companiilor-ce-detin-doua-centre-comerciale-din-bucuresti/ )Citeste articolul

Like pe facebook pentru a ne urmari live pe wall-ul tau