Reglementari noi cu privire la certificatul de atestare fiscala intra in vigoare de la 1 mai 2013
Certificatul de atestare fiscala este documentul care atesta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor venituri datorate bugetului general consolidat al statului.
Ordinul Ministrului Finantelor nr. 752/2006 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala pentru persoanele juridice si fizice, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora a fost modificat printr-un alt Ordin (nr. 393/2013) al Ministrului Finantelor Publice, publicat ieri, 3 aprilie 2013, in Monitorul Oficial nr. 185. Noile modificari intra in vigoare de la data de 1 mai 2013 si vizeaza urmatoarele aspecte:
1) Se introduc modalitati mai clare pentru solicitarea si obtinerea certificatului de atestare fiscala, care sunt diferentiate in functie de categoria de solicitanti, dupa cum urmeaza:
2) Se largeste sfera persoanelor care pot solicita un certificat de atestare fiscala prin introducerea unei noi categorii: asociatii unei societati vor putea solicita si ei un certificat de atestare fiscala pentru societatea la care detin parti sociale. In acest caz, organul fiscal competent va verifica daca solicitantul are calitatea de detinator de parti sociale la entitatea respectiva.
3) Se precizeaza ca, atunci cand cererea de eliberare a unui certificat de atestare fiscala se transmite prin posta, aceasta se poate face numai prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
4) Se reglementeaza si situatia transmiterii/depunerii de catre solicitant a cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscala la un organ fiscal necompetent: aceasta se va inainta de respectivul organ fiscal necompetent, organului fiscal competent, in termen de 2 zile.
5) Se precizeaza ce elemente obligatorii trebuie sa contina adresa de eliberare a certificatului de atestare fiscala. Acestea sunt :
6) Se modifica ultima sectiune a certificatului de atestare fiscala (sectiunea D), prin includerea unor informatii suplimentare, dupa cum urmeaza:
La pct. III al sectiunii D, in afara de „mentiuni relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, cum ar fi esalonare/plan de reorganizare, aprobat, in curs de derulare”, se introduc si „mentiuni referitoare la starea obligatiilor fiscale astfel cum au fost solicitate prin cerere, cum ar fi: aflate in executare silita, suspendate la executare silita, suspendate la executare silita in conditiile legii, precum si modalitatea de plata a taxei extrajudiciare de timbru”.
7) Se reglementeaza situatia solicitarii de mai multe exemplare ale aceluiasi certificat de atestare fiscala, atunci cand plata taxei extrajudiciare de timbru se face prin aplicarea si anularea de timbre fiscale, conform legii: in acest caz, timbrul propriu-zis se aplica pe un exemplar original care se comunica solicitantului, matca se aplica pe un exemplar original care se pastreaza la organul fiscal emitent, iar pe celelalte exemplare originale se fac mentiuni cu privire la achitarea taxei extrajudiciare de timbru.
Deasemenea, se precizeaza si ca, in situatia in care plata taxei extrajudiciare de timbru pentru obtinerea certificatului de atestare fiscala se face prin celelalte modalitati prevazute de lege, se fac mentiuni cu privire la achitarea acesteia, pe toate exemplarele certificatului.
8) Se introduce un nou model pentru „Cererea de eliberare a certificatului de atestare fiscala”
Citeste si…
Copyright © Pro-Legal.ro 2012-2024. Toate drepturile rezervate.
As of February 2020, PRO LEGAL | Iosif & Asociatii SCA, joined IR Global, the world's largest exclusive network of advisory firms, represented in 155+ jurisdictions, covering over 70 unique practice areas. IR Global is a top tier advisory firms network, listed in Band 1 of the prestigious guides...
( 0 )Citeste articolulPrin recursurile in interesul legii promovate in fata Inaltei Curti de Casatie si Justitie s-a aratat ca nu exista un punct de vedere unitar in...
( 0 )Citeste articolulPe data de 6 martie 2018 a avut loc la Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti festivitatea de absolvire a cursului „Bazele dreptului...
( 0 )Citeste articolul