Modificari in legislatia privind obtinerea si utilizarea fondurilor europene
In M.Of. nr. 399 din data de 3 iulie 2013 a fost publicata Legea nr. 196/2013 privind aprobarea cu modificari a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora.
Legea nr. 196/2013 a intrat in vigoare la data de 6 iulie 2013.
Modificarile si completarile vizeaza, in principal, urmatoarele aspecte:
Definitia structurilor verificate include, pe langa beneficiarii asistentei din fonduri europene, oricare structura de implementare, precum si orice persoana fizica ori juridica ce se afla intr-o relatie contractuala, in cadrul proiectelor/programelor finantate din fonduri europene si/sau din fonduri publice nationale aferente acestora si beneficiarii persoane fizice sau juridice indreptatite sa primeasca, numai pe baza unei cereri de plata, subventii ori ajutoare care sunt finantate din fonduri europene si/sau fonduri publice nationale aferente acestora in cadrul politicii agricole comune si din Programul National de Dezvoltare Rurala 2007-2013 (denumit in continuare „P.N.D.R. 2007-2013”).
Prevederile O.U.G. nr. 66/2011 referitoare la:
nu sunt aplicabile cu privire la titlurile de creanta care sunt intocmite pentru beneficiarii persoane fizice sau juridice indreptatite sa primeasca, numai pe baza unei cereri de plata, subventii ori ajutoare care sunt finantate din fonduri europene si/sau fonduri publice nationale aferente acestora in cadrul politicii agricole comune si din P.N.D.R. 2007-2013.
In ceea ce priveste data stingerii creantelor bugetare, in cazul recuperarii creantelor bugetare rezultate din nereguli prin deducere din platile/rambursarile ulterioare pe care debitorul este indreptatit sa le primeasca, aceasta este data la care beneficiarul a depus cererea de plata/rambursare de fonduri europene si/sau fonduri publice nationale aferente acestora, din care s-a efectuat deducerea respectiva.
Cu titlu de exceptie, creantele bugetare rezultate din nereguli constatate in implementarea proiectelor finantate prin P.N.D.R. 2007-2013 si prin politica agricola comuna, se sting la data emiterii deciziei de plata/certificatului de plata aferent platii pe care beneficiarul este indreptatit sa o primeasca.
Legiuitorul a introdus o noua ipoteza in care autoritatea publica competenta cu solutionarea contestatiei poate suspenda, prin decizie motivata, procedura de solutionare a contestatiilor, respectiv, in situatia in care solutionarea cauzei depinde de reanalizarea cererii de plata si a tuturor documentelor ce au stat la baza emiterii titlului de creanta pentru beneficiarii persoane fizice sau juridice indreptatite sa primeasca, numai pe baza unei cereri de plata, subventii ori ajutoare care sunt finantate din fonduri europene si/sau fonduri publice nationale aferente acestora in cadrul politicii agricole comune si din P.N.D.R. 2007-2013.
Autor: VASS Lawyers
Copyright © Pro-Legal.ro 2012-2025. Toate drepturile rezervate.
As of February 2020, PRO LEGAL | Iosif & Asociatii SCA, joined IR Global, the world's largest exclusive network of advisory firms, represented in 155+ jurisdictions, covering over 70 unique practice areas. IR Global is a top tier advisory firms network, listed in Band 1 of the prestigious guides...
( 0Prin recursurile in interesul legii promovate in fata Inaltei Curti de Casatie si Justitie s-a aratat ca nu exista un punct de vedere unitar in...
( 0Pe data de 6 martie 2018 a avut loc la Facultatea de Drept a Universitatii din Bucuresti festivitatea de absolvire a cursului „Bazele dreptului...
( 0