Stiri si informatii juridice – Pro-Legal.ro
Pro Legal

Marile companii de telefonie mobila s-au obligat sa taxeze clientii nediferentiat pentru apelurile in retea si in afara retelei

Marile companii de telefonie mobila s-au obligat sa taxeze clientii nediferentiat pentru apelurile in retea si in afara retelei

Cosmote, Orange, RCS&RDS si Vodafone vor lansa oferte prin care proprii clienti vor putea apela utilizatorii altor retele la tarife nediferentiate pentru a elimina “ingrijorarile” Consiliului Concurentei cu privire la un posibil abuz de pozitie dominanta practicat de operatori in propria retea, informeaza Mediafax.

Angajamentele celor patru operatori de telefonie mobila sunt prezentate intr-un document prezentat de Consiliul Concurentei.

Fiecare dintre operatorii de telefonie mobila din Romania detine o pozitie de monopol pe piata serviciului de terminare a apelurilor in propria retea de telefonie. Pe site-ul institutiei au fost publicate angajamentele propuse de Cosmote, Orange, RCS & RDS si Vodafone pentru inlaturararea ingrijorarilor concurentiale ce au condus, in 2011, la declansarea din oficiu a investigatiei referitoare la o posibila discriminare in ceea ce priveste nivelul tarifului pentru serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale retelei individuale (a fiecarui operator mobil)“, se arata intr-un comunicat al Consiliul Concurentei.

Potrivit Consiliului Concurentei, cei patru operatori practica tarife diferentiate de terminare a apelurilor in functie de originea acestora (apeluri initiate si terminate in aceeasi retea, respectiv apeluri initiate intr-o retea si terminate in alta retea).

Diferenta dintre tarifele pentru apeluri initiate si terminate in aceeasi retea si cele pentru apelurile initiate intr-o retea si terminate in alta retea este excesiva, se spune in comunicat.

Acest lucru poate conduce la prejudicierea consumatorilor, care vor plati tarife mai mari si poate afecta mediul concurential din acest domeniu prin limitarea dezvoltarii retelelor mai mici, mentinerea artificiala a cotelor pe piata de retail, afectarea migrarii utilizatorilor catre alte retele“, se mai spune in comunicat.

Dupa analiza observatiilor formulate de catre terti, Consiliul Concurentei poate solicita partilor modificarea propunerilor si poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor.

Angajamentele partilor sunt monitorizate pe o perioada stabilita prin decizie a Consiliului Concurentei, verificarea indeplinirii acestora fiind realizata de catre autoritatea de concurenta sau de catre un mandatar desemnat in acest sens.

In cazul neindeplinirii angajamentelor, compania poate fi sanctionata cu amenda de pana la 10% din cifra de afaceri.

Pe parcursul procedurii Consiliul Concurentei poate redeschide la cerere sau din oficiu investigatia, daca se constata anumite nereguli.

Consiliul Concurentei invita persoanele fizice sau juridice interesate de actiunile operatorilor investigati pe pietele relevante sa trimita observatii cu privire la angajamentele propuse de acestia pana la 30 august.

Sursa foto

Scrie un comentariu

* Nume:
* Email:
Website:
Mesajul tau:
 
Campurile notate cu * sunt obligatorii
 

Piata Avocaturii

PeliFilip a oferit consultanta cu privire la fuziunea companiilor ce detin doua centre comerciale din Bucuresti

Casa de avocatura PeliFilip a oferit consultanta juridica grupului Anchor in proiectul de fuziune a companiilor din cadrul acestuia, care detin si opereaza Bucuresti Mall si Plaza Mall. Procesul a fost gandit ca o fuziune prin absorbtie, in care intregul patrimoniu Plaza Mall a fost transferat catre...

( 0 http://pro-legal.ro/pelifilip-a-oferit-consultanta-cu-privire-la-fuziunea-companiilor-ce-detin-doua-centre-comerciale-din-bucuresti/ )Citeste articolul

Like pe facebook pentru a ne urmari live pe wall-ul tau